Näyttely
muinaisesta Egyptistä

Monia ihmisiä kiinnostaa,
millaista elämä oli Egyptissä
hyvin kauan sitten.
Silloin Egyptiä
hallitsivat faaraot
ja
kuningattaret.
Faaraoiden aikana
rakennettiin
pyramideja.
Kun faarao
kuoli,
hänet haudattiin sarkofagissa
pyramidiin.
Muinaiset egyptiläiset
viljelivät maata
ja
tekivät käsitöitä.
Egyptissä
kirjoitettiin hieroglyfeillä eli pyhillä merkeillä
ja
kehitettiin lääketiedettä.
Helsingissä on nyt
näyttely,
jossa voit nähdä
vanhoja esineitä Egyptistä.
Näyttely on
Amos Rex -museossa
21. maaliskuuta 2021
saakka.

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva, amosrex.fi
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: LL-Center