
Eniten on lomautettu myyjiä ja ravintoloiden työntekijöitä. Kuvassa on Lohjan ABC-huoltamon ravintola. Ravintola on suljettu, mutta asiakkaat voivat ostaa annoksia mukaan.
Monet ihmiset
ovat lomautettuina

Monet ihmiset


ovat lomautettuina


Monet työpaikat

ovat kiinni

koronaepidemian takia.
Siksi monet

tarjoilijat,

parturit ja kampaajat
sekä

lentoemännät


on lomautettu, heillä ei ole töitä.


Kun työntekijä on lomautettu,

hän ei voi mennä töihin

eikä saa palkkaa.

Kun koronaepidemia

päättyy,


useimmat lomautetut

voivat palata töihin.

Mutta jotkut

voivat menettää työnsä
ja

jäädä työttömäksi.


Maatiloilla

tarvitaan lisää

työntekijöitä

kesäksi.

Töitä on

ainakin 20 000 ihmiselle.
Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet