Monet ihmiset
ovat lomautettuina

Monet työpaikat
ovat kiinni
koronaepidemian takia.
Siksi monet
tarjoilijat,
parturit ja kampaajat
sekä
lentoemännät
on lomautettu, heillä ei ole töitä.
Kun työntekijä on lomautettu,
hän ei voi mennä töihin
eikä saa palkkaa.
Kun koronaepidemia
päättyy,
useimmat lomautetut
voivat palata töihin.
Mutta jotkut
voivat menettää työnsä
ja
jäädä työttömäksi.
Maatiloilla
tarvitaan lisää
työntekijöitä
kesäksi.
Töitä on
ainakin 20 000 ihmiselle.

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet