Koronavirus leviää
Suomessa

Lähes 300 suomalaista
on saanut koronavirustartunnan.
Koronavirus
on vaarallinen
vanhuksille
ja
ennestään sairaille ihmisille.
Nyt
meidän jokaisen
täytyy estää
taudin leviäminen.
Älä
mene tapaamaan
vanhuksia
tai
ihmisiä, joilla on muita sairauksia.
Älä
matkustele
tai
mene tapahtumiin, joissa on paljon ihmisiä.
Pysyttele
vähintään kahden metrin päässä toisesta ihmisestä.
Tee
töitä
tai
opiskele
kotona.
Jos saat koronaviruksesta
lievän taudin, voit sairastaa
kotona.
Mutta
jos hengitys on vaikeaa,
soita
terveyskeskukseen.
Ohjeita
käsienpesuun
ja
yskimiseen on

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos: thl.fi