Koronarokotukset
alkavat tammikuussa

Suomalaisia
aletaan rokottaa koronavirustautia vastaan
tammikuussa.
Ensimmäisenä
rokotteen saavat
hoitajat ja lääkärit.
Seuraavaksi
rokotetaan
vanhukset
sekä
ihmiset, joille tauti voi olla vaarallinen.
Sitten
rokotuksen saavat
kaikki muut aikuiset.
Rokote
annetaan kaksi kertaa,
ja se on
ilmainen.
Kun suurin osa ihmisistä
on rokotettu,
koronavirustauti ei enää leviä.
Siksi on tärkeää
ottaa rokote.
Suurin osa suomalaisista
haluaakin ottaa
koronarokotteen.
Esimerkiksi
presidentti Sauli Niinistö
sekä
pääministeri Sanna Marin
aikovat ottaa
rokotteen.

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet