Koronaepidemia
lisää
köyhyyttä

Monella suomalaisella
on pulaa rahasta
koronaepidemian takia.
Kymenniä tuhansia ihmisiä
on lomautettu
tai
joutunut työttömiksi.
Monissa perheissä
ei riitä rahat
ruokaan
tai
etäopetuksessa tarvittaviin laitteisiin
kotikoulussa.
Seurakunnat
ja
vapaaehtoiset
jakavat
ilmaisia
ruokakasseja.
Yritykset
lahjoittavat
tietokoneita
oppilaille.
Kaikkein vaikein tilanne
on
niillä köyhillä ihmisillä,
joilla ei ole asuntoa.
Heidän on vaikea
saada apua,
jos
he sairastuvat.

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet