Hallitus
vähentää
rajoituksia

Koronavirustartunnat
ovat vähentyneet
Suomessa.
Siksi
Suomen hallitus
vähentää
rajoituksia,
jotka liittyvät
ihmisten kokoontumiseen
ja
joihinkin palveluihin.
Jo nyt
kirjastosta
voi hakea
ja
sinne voi palauttaa kirjoja,
mutta
kirjastossa ei saa viettää aikaa.
14. toukokuuta lähtien
peruskoulujen oppilaat
voivat
palata kouluun
ja
lapset päiväkoteihin.
Sen sijaan
lukioissa, ammatillisissa oppilaitoksissa
ja
yliopistoissa
suositellaan
opiskelua kotona.
Lisäksi 14. toukokuuta lähtien
liikuntaa
saa harrastaa
ulkokentillä.
1. kesäkuuta lähtien
jotkut työkeskukset ja nuorisotilat
sekä
monet palvelut
voivat
olla taas auki.
Myös
jotkut ravintolat,
kahvilat,
museot
ja
teatterit
voivat
olla auki.
Hallitus
muistuttaa,
että virusepidemia jatkuu
ja
rajoituksia
on edelleen paljon.
Esimerkiksi
palvelutaloissa
ei saa edelleenkään
vierailla.
Lisäksi on tärkeää
pitää turvaväli muihin ihmisiin
ja
pestä käsiä usein.

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet