Hallitus
haluaa pysäyttää
koronaviruksen

Koronavirustartunnat
ovat vähentyneet
Suomessa,
koska
ihmiset ovat pysyneet kotona,
pitäneet turvaväliä muihin ihmisiin
ja
pesseet käsiä usein.
Nyt
hallitus
haluaa lisätä
koronavirustestausta.
Testauksen avulla
löytyvät ihmiset,
joilla on koronavirus,
ja
heitä voidaan hoitaa eristyksessä joko kotona
tai
sairaalassa.
Näin
tartunnat
voidaan pysäyttää.
Myös
viruksen kantajan lähellä olleet ihmiset eli altistuneet
testataan.
Altistuneita
etsitään eli jäljitetään
haastattelemalla sairasta.
Mutta ehkä jo
syksyllä
jäljitys tapahtuu
kännykkäsovelluksen avulla.

Lähde: Selkosanomat, Markku Juusola
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet