Eduskunta käsittelee
koulukiusaamista

Kiusaamisesta ja väkivallasta
on tullut ongelma
kouluissa.
Monet suomalaiset
haluavat estää
koulukiusaamisen.
Yli 50 000 suomalaista
allekirjoitti aloitteen
eduskunnalle.
Allekirjoittajat haluavat,
että
koulukiusaaminen
lisätään
rikoslakiin.
Silloin kiusaamisesta
voi tehdä rikosilmoituksen.
Rikoslaissa
on nyt
pahoinpitely
ja
kunnianloukkaus,
mutta koulukiusaamista ei ole.
Aloite
siirtyy seuraavaksi
eduskunnan käsittelyyn.

Lähde: Selkosanomat, Betty Marschan
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet