Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Saamelaisten kansallispäivä on 6. helmikuuta

Suomessa asuu 10 000 saamelaista.
Saamelaisilla on omat kielet ja kulttuuri.
Saamelaisia on asunut Pohjois-Lapissa eli Saamenmaalla jo kauan sitten.
Saamenmaalla on aina hoidettu poroja.
Johanna Alatorvinen on kotoisin Saamenmaalta, Inarista.
Hän opiskeli Etelä-Suomessa.
Opiskelujen jälkeen hän palasi takaisin Inariin.
Johanna Alatorvinen on töissä Saamelaiskäräjillä.
Saamelaisuus, Lapin luonto ja poronhoito ovat hänelle tärkeitä asioita.
Saamelaisten kansallispäivänä hän pukeutuu saamenpukuun.

Lähde: Selkosanomat, Petri Kiuttu
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Johanna Alatorvisen kotialbumi, Kevin Francett / Saamelaiskäräjät
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, muokkaus: Papunet, Saamelaiskäräjät-logo: Samediggi.fi