Suomi
Pikamuoti
on vuoden
turhake
Pikamuoti
on vuoden
turhake

Vaatteita myydään joskus niin halvalla, että se tuntuu uskomattomalta.
Suomen Luonto -lehti
valitsi
vuoden turhakkeeksi
pikamuodin.
Turhake
Pikamuodilla
halpoja
jotka kuluvat puhki nopeasti.
vain lyhyen ajan.
Sitten vaatteet laitetaan roskiin.
Pikamuodista
raaka-aineita,
energiaa.
joita voi käyttää pitkään.
Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Veronica Andersson; suomenkielinen toim. Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva, Suomen Luonto
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki
