Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Naali sai neljä poikasta Lapissa

Naali eli napakettu on saanut neljä poikasta Enontekiöllä.
Naali on erittäin harvinainen ja suojeltu eläin Suomessa.
Naali elää Lapin tuntureilla.
Naalit saavat poikasia yleensä silloin, kun niillä on paljon ruokaa.
Naalit syövät pieniä jyrsijöitä.
Vaikka tänä vuonna on ollut vain vähän jyrsijöitä, naali on saanut poikaset.
Se oli iloinen yllätys!

Tulosta tukikuvat

Kuvatyökalu

Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva / Jussi Nukari
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki, (Sergio Palao / ARASAAC. Heidi Ahlström, Elina Vanninen). Muokkaus: Papunet