Suomalainen
joulu

Suomalaisilla
on
monia jouluun liittyviä
tapoja.
Lapsille kerrotaan Joulupukista,
joka asuu Korvatunturilla
Joulumuorin
ja
tonttujen kanssa.
Jouluaattona
joulupukki tuo
lahjoja
kilteille lapsille.
Jouluun kuuluvat myös
perinteiset jouluruuat
ja
joululeivonnaiset.
Jouluaamuna on tapana syödä
riisipuuroa,
jonka päälle ripotellaan
kanelia ja sokeria.
Muita jouluruokia ovat
kinkku,
lanttulaatikko,
porkkanalaatikko
sekä imelletty perunalaatikko.
Jouluksi
leivotaan pipareita,
joulutorttuja
ja
erilaisia kakkuja.
Suomalaiset
lähettävät ja saavat
paljon joulukortteja.
Kortit on lähetettävä
nyt,
jotta
posti ehtii jakaa ne
jouluun mennessä.

Lähde: Selkosanomat
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Lehtikuva
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki