Merissä
on
paljon roskia

Maailman
valtameriin
on joutunut
paljon muovijätettä.
Siksi
valtamerissä
kelluu
viisi
valtavaa
jätelauttaa.
Monet meren eläimet
kärsivät
jätteestä.
Meren
muovijätteestä
suuri osa
on
muovipusseja.
Muovipussit
näyttävät
meduusoilta.
Jotkut eläimet
luulevat,
että
muovipussit
ovat
meduusoja.
Eläimet
syövät
muovipusseja
ja
sairastuvat.
Monissa
maissa
muovipussit on kielletty.

Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Veera Nuutinen
Valokuvat: Lehtikuva, Shutterstock
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki