Keppihevonen
on suosittu
harrastus

Keppihevonen
on ollut aiemmin
pienten tyttöjen
lelu.
Nyt
keppihevosella ratsastavat
myös teini-ikäiset tytöt.
Suomessa
on noin 10 000
keppihevosharrastajaa.
Keppihevosella
voi kilpailla
kouluratsastuksessa
ja
esteratsastuksessa.
Moni keppihevosharrastajista
tekee itse hevosensa.
Pään
voi ommella kankaasta
tai
tehdä sukasta
ja
täyttää
pehmeällä vanulla.
Pää
kiinnitetään teipillä
puukeppiin.
Lopuksi
keppihevoselle
laitetaan suitset.

Lähde: Selkosanomat, Maria Österlund
Toimitus: Maija Ylätupa
Valokuvat: Kaisa Kaatra
Symbolikuvat: Papunetin kuvapankki