Mielenosoittajat ajoivat skootterilla Valko-Venäjän Minskissä 9. elokuuta.

Valko-Venäjällä on laajoja levottomuuksia

Valko-Venäjällä on laajoja mielenosoituksia ja mellakoita. Ihmiset osoittavat mieltään maan hallintoa vastaan.

Valko-Venäjällä järjestettiin presidentinvaali sunnuntaina 9. elokuuta. Presidentti Aljaksandr Lukašenka voitti vaalin ylivoimaisesti. Lukašenka on hallinnut Valko-Venäjää itsevaltaisesti 26 vuotta.

Oppositio on arvostellut vaaleja. Sen mukaan vaalien ääntenlaskennassa toimittiin vilpillisesti.

Valko-Venäjän pääkaupungissa Minskissä on laajoja mielenosoituksia. Tuhansia ihmisiä on pidätetty. Ainakin yksi mielenosoittaja on kuollut. Levottomuudet ovat olleet harvinaisia Valko-Venäjällä.

Lähteet STT, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste