Mitä haluat tietää EU:sta?

Lähetä kysymyksiä niin osallistut arvontaan.

Euroopan unionin toiminnasta tehdään uusi selkoesite. Esitteen tekemiseen toivotaan apua kaikilta Selkosanomien lukijoilta. Mitä olet aina halunnut kysyä EU:sta? Mikä sinua kiehtoo, mikä harmittaa EU:n toiminnassa?

Kirjoita kysymyksesi alla näkyvään Kommentti-tilaan, niin toimitamme ne esitteen tekijöille.

Arvomme kysymyksiä lähettäneiden kesken kolme suklaarasiaa!

Mitä mieltä olit jutusta?


7 kommenttia uutiseen “Mitä haluat tietää EU:sta?”

  1. Antero

    Miksi EU:n lipussa on vain 12 tähteä kun jäsenmaita on enemmän?

  2. Selma

    Missä se Bryssel on?

  3. Ella M

    Miten minä voisin saada ääneni kuulumaan EU:n asioissa?

  4. TT

    * Miksi EU aikanaan perustettiin?
    * Mitä EU on saanut aikaan?
    * Miksi maataloustuki on aina uhan alla?
    * Onko budjetti niin tiukka kuin väitetään?
    * Onko EU toiminut vammaisten puolesta?
    * Miten EU suhtautuu siihen, että Eurooppaan muuttaa ihmisiä eri puolilta maailmaa?
    * Miksi parlamentin kokoukset ovat välillä Brysselissä ja välillä Strasbourgissa? Mitä järkeä siinä on?
    * Onko EU kiinnittänyt huomiota selkokieleen?

  5. Liu

    Mikä on EU:n tavoite perustetaan?

  6. Michael

    Kuinka paljon valtaa pienillä mailla on EU:ssa?

  7. bella

    Mitä vaatimuksia täytyy täyttää, jos maa pyrkii jäseneksi?

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste