Euroopan unionin toiminnasta tehdään uusi selkoesite. Esitteen tekemiseen toivotaan apua kaikilta Selkosanomien lukijoilta. Mitä olet aina halunnut kysyä EU:sta? Mikä sinua kiehtoo, mikä harmittaa EU:n toiminnassa?
Kirjoita kysymyksesi alla näkyvään Kommentti-tilaan, niin toimitamme ne esitteen tekijöille.
Arvomme kysymyksiä lähettäneiden kesken kolme suklaarasiaa!
Miksi EU:n lipussa on vain 12 tähteä kun jäsenmaita on enemmän?
Missä se Bryssel on?
Miten minä voisin saada ääneni kuulumaan EU:n asioissa?
* Miksi EU aikanaan perustettiin?
* Mitä EU on saanut aikaan?
* Miksi maataloustuki on aina uhan alla?
* Onko budjetti niin tiukka kuin väitetään?
* Onko EU toiminut vammaisten puolesta?
* Miten EU suhtautuu siihen, että Eurooppaan muuttaa ihmisiä eri puolilta maailmaa?
* Miksi parlamentin kokoukset ovat välillä Brysselissä ja välillä Strasbourgissa? Mitä järkeä siinä on?
* Onko EU kiinnittänyt huomiota selkokieleen?
Mikä on EU:n tavoite perustetaan?
Kuinka paljon valtaa pienillä mailla on EU:ssa?
Mitä vaatimuksia täytyy täyttää, jos maa pyrkii jäseneksi?