Toimintakeskus Mäkituvan lukuryhmän jäsenet ovat vasemmalta oikealle: Maija Hämäläinen, Jari Hänninen, Jaana Korhonen, Timo Tulla, Heikki Niiranen ja Sakari Kauppinen.

Toimintakeskus Mäkituvan lukuryhmän jäsenet ovat vasemmalta oikealle: Maija Hämäläinen, Jari Hänninen, Jaana Korhonen, Timo Tulla, Heikki Niiranen ja Sakari Kauppinen.

Lukuryhmässä Selkosanomia luetaan yhdessä

Viikon lukijamme on selkokielinen lukuryhmä Hankasalmelta. Lukuryhmä toimii toimintakeskus Mäkituvassa.

Miksi luette Selkosanomia?
– Meillä on selkokielinen lukuryhmä. Ohjaaja lukee meille Selkosanomia kerran viikossa. Osa lueskelee toimintakeskukseen tulevaa Selkosanomia myös yksikseen.

Mistä Selkosanomien jutusta piditte eniten?
– Meillä on jäänyt mieleen monet urheiluun ja luontoon liittyvät jutut. Erityisesti muistellaan juttua siitä, kun Antti Ruuskanen toi voiton kotiin ja siitä, kun Tero Pitkämäki tuli kakkoseksi.

Kuinka kauan olette lukeneet Selkosanomia?
– Toimintakeskukseen on tullut Selkosanomat syksystä 2014 lähtien. Lukuryhmä aloitti silloin toimintansa.

Mistä haluaisit lukea enemmän?
– Toivoisimme vielä enemmän juttuja urheilusta ja luonnosta.

Kuva: Eveliina Vaskelainen

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste