Kotitalousvähennyksenä puolet työntekijän palkasta voi vähentää verotuksessa.
Otetaan esimerkki. Tilaat kotiin apulaisen, joka tekee ison kevätsiivouksen tai pienen keittiöremontin 400 eurolla. Joudut maksamaan itse 100 euroa. Puolet 400 eurosta on 200 euroa. 200-100 euroa = 100 euroa. Verosi kevenee siis 100 eurolla, jos teet kotitalousvähennyksen.
Yksi ihminen voi saada kotitalousvähennystä 2 400 euroa vuodessa.
Mihin sitä voi käyttää?
Asunnon korjaaminen.
Asunnon siivous, pyykinpesu ja kodinkoneiden, kuten digiboksin, asennus.
Pihan haravointi, puutarhan hoito ja ruohonleikkuu.
Lasten, sairaiden, vammaisten ja vanhusten hoito.
Mihin sitä ei voi käyttää?
Uuden asunnon rakentaminen.
Sellaiset korjaustyöt, jotka ovat asunto-osakeyhtiön vastuulla.
Tarkat ohjeet kotitalousvähennyksen käyttöön löytyvät osoitteesta: vero.fi
Lähde vero.fi