Nainen kävelee tyhjällä kadulla Santa Monicassa Kaliforniassa. Ihmiset pysyvät poissa koronaviruksen takia.

Koronavirus leviää maailmalla

Koronavirus leviää maailmalla kovaa vauhtia. Etelä-Amerikan maiden tautitilanne on vaikea.

Koronavirus ei ole kadonnut kesän aikana minnekään. Koko maailmassa on yli 20 miljoonaa koronavirustartuntaa. Koronavirukseen on kuollut yli 720 000 ihmistä.

Monissa maissa pelätään toista aaltoa. Se tarkoittaa, että koronavirus saattaa levitä laajalti uudelleen ensi syksynä.

Yhdysvalloissa löydetään kymmeniä tuhansia uusia tartuntoja joka päivä. USA:ssa on kuollut koronan takia melkein 160 000 ihmistä. Tartuntoja on viisi miljoonaa.

Korona leviää voimakkaasti myös Latinalaisessa Amerikassa. Eniten kuolleita on maanosan suurimmassa maassa Brasiliassa. Brasiliassa on kuollut 100 000.

Korona leviää nyt myös Australiassa ja Aasian maissa. Australian Melbournessa on ulkonaliikkumiskielto yöllä. Pakistanissa, Bangladeshissa ja Filippiineillä on satoja tuhansia tartuntoja.

Aasian maista Thaimaa on hoitanut koronaviruksen hyvin. Thaimaassa on 70 miljoonaa asukasta. Thaimaasta on löytynyt erittäin vähän uusia tartuntoja.

Lähteet STT, Yle, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste