Vesa-Matti Loiri (oikealla) esittää Leo-isää ja Samuli Edelmann Timo-poikaa Mika Kaurismäen elokuvassa.

Vesa-Matti Loiri (oikealla) esittää Leo-isää ja Samuli Edelmann Timo-poikaa Mika Kaurismäen elokuvassa.

Matkalla pohjoiseen

Vesa-Matti Loiri ja Samuli Edelmann näyttelevät vihdoinkin yhdessä.

Suomalaisen elokuvan suuret suosikkinäyttelijät Vesa-Matti Loiri ja Samuli Edelmann nähdään ensi kertaa yhdessä valkokankaalla. 67-vuotias Loiri ja 44-vuotias Edelmann esittävät isää ja poikaa Mika Kaurismäen ohjaamassa elokuvassa Tie pohjoiseen. Elokuva kertoo kaksikon yhteisestä matkasta Helsingistä Lappiin. Matkan aikana vieraantuneet isä ja poika selvittelevät välejään ja löytävät toisensa uudelleen. Muitakin kommelluksia sattuu. Kyseessä on niin sanottu road movie eli tie-elokuva.

Edelmann kertoo, että hän ja Loiri ovat tunteneet toisensa 20 vuotta.

– Kiva, että pääsimme samaan elokuvaan.

Mika Kaurismäen mukaan hänellä oli ollut ajatus tähän elokuvaan jo 20 vuoden ajan. Nyt oli oikea hetki tehdä se valmiiksi.

Tie pohjoiseen tulee ensi-iltaan perjantaina 24. elokuuta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Matkalla pohjoiseen”

  1. Sanna

    Matkalla pohjoiseen, uutiskuvassa väärä henkilöpaikannus? Vesa-Matti Loiri on vasemmalla, eikä oikealla.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste