Laura Ertimo kirjoittaa kirjoja, jotka käsittelevät maantiedettä. Ertimo on maantieteilijä. Hän sai Tietopöllö-palkinnon viime vuonna.
sivu 1 / 303 (3026 uutista)
Venäjällä on laajoja mielenosoituksia ()
Venäjällä oli viime viikonloppuna suuria mielenosoituksia. Poliisi otti kiinni tuhansia ihmisiä. Ensi viikonloppuna aiotaan järjestää uusia mielenilmauksia.
Nuorten tekemä henkirikos järkyttää ()
Suomessa tehtiin viime vuonna paljon henkirikoksia. Henkirikoksia ovat esimerkiksi murha ja tappo. Helsingin Koskelan henkirikos järkyttää ihmisiä ympäri Suomen.
Sähköä kulutetaan nyt paljon ()
Tällä hetkellä Suomessa tarvitaan sähköä todella paljon. Sähkön hinta nousee, kun sähkön kulutus lisääntyy.
Bidenin aika alkoi ()
Yhdysvaltojen uusi presidentti Joe Biden aloitti työt heti, kun hän astui presidentin virkaan. Joe Biden vannoi virkavalan keskiviikkona 20. tammikuuta. Hän on Yhdysvaltojen 46. presidentti.
Argentiina laillisti abortin ()
Argentiinan parlamentti teki vuodenvaihteessa historiallisen päätöksen. Argentiina sallii abortin eli raskauden keskeytyksen.
Kaja Kallas on Viron uusi pääministeri ()
Viron presidentti Kersti Kaljulaid nimitti uuden pääministerin maanantaina. Kaja Kallas on Viron ensimmäinen naispääministeri.
Israel rokottaa vauhdikkaasti ()
Israel antaa koronarokotteita kovalla vauhdilla.
Maailman parasta lakritsia Kouvolasta ()
Kouvolan Lakritsi on valittu maailman parhaaksi lakritsitehtaaksi.
Finnair myy myös yhdensuuntaisia lentoja ()
Lentoyhtiö Finnair on alkanut myydä yhdensuuntaisia lentolippuja.