sivu 1 / 267 (2661 uutista)

Hengityssuojain sairaille ja sairaiden hoitajille ()

Kannattaako käyttää hengityssuojainta koronaepidemian aikana? Terveydenhuollon henkilökunnan pitää käyttää. Suojainta kannattaa käyttää myös niiden, joilla on koronataudin oireita. Suojainta kannattaa käyttää myös, jos asuu sairastuneen kanssa. Näin suosittelee Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL.

Suomi lisää paljon koronan testaamista ()

Suomessa koronaviruksen testaaminen lisääntyy selvästi lähiaikoina. Näin lupaa Suomen hallitus. Testien avulla löydetään helpommin ne ihmiset, joilla on koronavirus. Testien avulla viruksen leviäminen hidastuu.

Ravintolat menevät kiinni ()

Hallitus päätti, että ravintolat menevät kiinni tänään. Ravintolat ovat kiinni kaksi kuukautta. Ne avautuvat vasta toukokuun lopulla. Ravintolat suljetaan, jotta koronavirus leviää hitaammin.

Uusimaa eristetään muusta Suomesta ()

Hallitus esittää, että Uusimaa eristetään muusta Suomesta. Uudeltamaalta ei saa lähteä eikä sinne saa matkustaa. Kielto tulee voimaan huomenna perjantaina 27. maaliskuuta. Kiellon tarkoitus on estää koronaviruksen leviämistä Uudeltamaalta muualle Suomeen.