Sebastian Aho (kuvassa) on ollut kisojen alussa Leijonien paras pelaaja. Aho on tehnyt kolmessa ottelussa yhteensä neljä maalia ja syöttänyt seitsemän maalia.

Suomi aloitti jääkiekon MM-kisat hienosti

Jääkiekon MM-kisat pelataan tänä keväänä Tanskassa. Leijonien kisat alkoivat viime lauantaina, kun joukkue kohtasi Etelä-Korean. Leijonat voitti ottelun peräti 8–1.

Leijonat pelaa kisojen B-lohkossa. Lohkossa on sekä heikompia kiekkomaita että todella hyviä vastustajia.

Sunnuntaina Leijonat voitti Latvian selvästi 8–1. Tiistaina vastassa oli Norja. Leijonat nujersi norjan murskaavin luvuin 7–0. Keskiviikkona 9. toukokuuta Suomi pelaa Tanskaa vastaan.

Kisojen neljä ensimmäistä vastustajaa eivät ole kaikkein parhaita maita jääkiekossa. Ensi lauantaina vastaan tulee Kanada, joka on todella hyvä jääkiekkomaa. Kanada voitti viime vuonna MM-kisoissa hopeaa. Ottelu kertoo paljon siitä, kuinka hyviä Leijonat ovat tänä keväänä.

Sunnuntaina Leijonat kohtaa Saksan. Saksa voitti olympialaisissa hopeaa. Saksan hopeamitali oli suuri yllätys. Suomi kohtaa tiistaina 15. toukokuuta B-lohkon viimeisessä ottelussa Yhdysvallat. MM-kisojen puolivälierät alkavat torstaina 17. toukokuuta. Tämän vuoden jääkiekon maailmanmestari selviää sunnuntaina 20. toukokuuta.

Granlund on kapteeni

Leijonajoukkueen kapteeni on Minnesota Wildin hyökkääjä Mikael Granlund. 26-vuotias Granlund pelasi ensimmäiset aikuisten MM-kisat keväällä 2011. Granlund teki tuolloin ilmaveivimaalin, ja Suomi voitti mestaruuden.

Joukkueen apukapteenit ovat Sebastian Aho ja Mikko Rantanen. Lauri Marjamäki on joukkueen valmentaja.

Kaikki Leijonien ottelut voi katsoa MTV3-kanavalta.

(Muokattu 9.5.2018.)

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste