Kuvassa Nico Rosberg seisoo autossaan ja tuulettaa MM-osakilpailun voiton jälkeen Suzukassa, Japanissa.

Nico Rosberg seisoo autossaan ja tuulettaa MM-osakilpailun voiton jälkeen Suzukassa, Japanissa.

Rosberg lähellä maailmanmestaruutta

Nico Rosberg voitti MM-osakilpailun Formula 1 -luokassa Japanissa. Hän on nyt lähellä maailmanmestaruutta.

Nico Rosberg voitti sunnuntaina maailmanmestaruusosakilpailun Suzukassa, Japanissa. Hän lähti ensimmäisestä lähtöruudusta ja hallitsi koko ajan kisaa.

Rosbergin tallikaveri Lewis Hamilton epäonnistui lähdössä ja tuli kolmanneksi. Rosbergilla on nyt niin monta pistettä, että hän on lähellä maailmanmestaruutta.

Hän voittaa maailmanmestaruuden, jos hän onnistuu neljässä viimeisessä kilpailussa. Rosberg oli erittäin tyytyväinen voittonsa jälkeen. Se oli hänen ensimmäinen voittonsa Suzukassa. Rosberg ei kuitenkaan halua vielä puhua mestaruudesta.

− Neljä kilpailua on vielä jäljellä. Otan kilpailun kerrallaan. Hamilton on vielä kilpailijani, Rosberg sanoi voittonsa jälkeen Japanissa.

Sekä Rosberg että Hamilton ajavat Mercedes-tallissa. Mercedes-talli on kerännyt niin monta pistettä, että se voittaa valmistajien maailmanmestaruuden tänä vuonna.

Keke Rosberg voitti 1982 Nico Rosberg kilpailee Saksan lipun alla, mutta hän on puoliksi suomalainen. Nicon isä on Keijo ”Keke” Rosberg. Keke Rosberg voitti maailmanmestaruuden Formula 1 -luokassa vuonna 1982.

Suomen Kimi Räikkönen tuli viidenneksi Suzukassa Ferrarillaan. Williams-tallin Valtteri Bottas tuli seitsemänneksi.

Räikkönen on neljännellä sijalla taulukossa, kun taas Bottas on kymmenes.

Seuraava osakilpailu F1 -luokassa ajetaan Austinissa, Teksasissa, USA:ssa 23. lokakuuta.

Lähteet HS, HBL

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste