Selkosanomat

Siirry suoraan sisältöön
  • Etusivu
  • Kotimaa
  • Ulkomaat
  • Urheilu
  • Viihde
  • Teema
  • Uutisarkisto
  •  Uutisia kuvilla
Olet tässä: Etusivu » Urheilu

Vera Stolt on nuori lupaus

4.12.2019 Porvoolainen Vera Stolt on kuuluu jo nyt Suomen taitoluistelun terävimpään kärkeen. Hän voi olla seuraava supertähti. Vera Stolt on vasta 17-vuotias, mutta hän taistelee täysillä aikuisten taitoluistelun EM-kisapaikasta.

Arajuuri on Huuhkajien ykkönen

4.12.2019 Huuhkajien toppari eli puolustaja Paulus Arajuuri on joukkueen tärkein pelaaja.

Liverpool johtaa Valioliigaa

4.12.2019 Liverpool johtaa Englannin Valioliigaa ylivoimaisesti. Liverpoolilla on kahdeksan pistettä enemmän kuin Manchester Citylla ja Leicester Citylla, jotka ovat liigassa toisena.

Lauri Markkasen peli ei suju

4.12.2019 Koripalloilija Lauri Markkasen kausi on alkanut huonosti.

Suomi pääsee jalkapallon EM-kisoihin

20.11.2019 Suomen miesten jalkapallomaajoukkue pelaa ensi kesänä EM-lopputurnauksessa. Suomessa on juhlittu viime päivinä jalkapallomenestystä.

Arvi Savolainen haluaa Tokion kesäolympialaisiin

20.11.2019 Arvi Savolainen voitti alle 23-vuotiaiden maailman- mestaruuden painissa marraskuun alussa. Arvi Savolainen paini 97-kiloisten sarjassa. MM-kisat järjestettiin Unkarin pääkaupungissa Budapestissa.

Kelaajat toivat kultaa

20.11.2019 Suomen joukkue toi parayleisurheilun MM- kilpailuista kolme kultaa.

Helmarit jatkaa kärjessä

20.11.2019 Helmarit jatkaa lohkonsa kärjessä.

Kontinen vaihtaa pelipariaan

20.11.2019 Suomen menestyneimpiin tennis- pelaajiin kuuluva Henri Kontinen vaihtaa nelinpeli- pariaan.

Joni Kauko johdattaa Huuhkajat kohti EM-kisoja

6.11.2019 Joni Kauko on nykyisin Suomen miesten jalkapallomaajoukkueen avainpelaajia. Suomen jalkapallomaajoukkueen päävalmentaja Markku Kanerva luottaa keskikenttäpelaajaan.

Parayleisurheilua Dubaissa

6.11.2019 Parayleisurheilun MM- kilpailut alkavat torstaina 7. marraskuuta.

Maailman parhaat esteratsastajat Suomessa

23.10.2019 Helsingissä järjestetään lokakuun lopussa kaikkien aikojen kovatasoisin ratsastuskilpailu Suomessa.

Tero Pitkämäki lopettaa

23.10.2019 Keihäänheittäjä Tero Pitkämäki lopettaa urheilu-uransa.

Kiira Korpi vaatii muutosta

23.10.2019 Entinen taitoluistelija Kiira Korpi arvostelee taitoluistelun valmennusta.

Mikko Rantanen on kallein suomalainen NHL-pelaaja

9.10.2019 Mikko Rantanen teki syyskuun lopussa pitkän ja rahakkaan NHL- sopimuksen. Rantanen tienaa kahdeksan miljoonaa euroa vuodessa.

Yleisurheilun MM-kisat päättyivät

8.10.2019 Yleisurheilun MM-kisat päättyivät sunnuntaina. Suomi jäi ilman mitalia.

Yleisurheilun MM-kisat alkavat Qatarin Dohassa

25.9.2019 Yleisurheilun MM-kisat järjestetään tänä vuonna myöhään syksyllä. Syy on Dohan kuuma sää.

Jääkiekkoliiga NHL alkaa

25.9.2019 Maailman tunnetuin jääkiekkoliiga NHL alkaa 4. lokakuuta.

Eva Wahlströmin elämää kehässä ja kotioloissa

11.9.2019 Eva Wahlström on nyrkkeilyn maailmanmestari. Wahlström kaipaa lepoa ja rauhaa ottelun jälkeen.

Jääkiekkoliigan kausi alkaa

11.9.2019 Jääkiekkoliigan kausi alkaa torstaina 12. syyskuuta. SM-liigan mestaruudesta taistelee 15 joukkuetta.

Laura Lahtinen on Suomen paras perhosuimari

28.8.2019 Laura Lahtinen on yksi Suomen parhaista kilpauimareista. Hän on vasta 16-vuotias.

Kuka voittaa Valioliigan?

28.8.2019 Englannin parhaan Valioliigan kausi on käynnissä. Kuka voittaa mestaruuden?

Teemu Pukki teki kolme maalia

19.8.2019 Jalkapalloilija Teemu Pukki on nyt Englannin Valioliigan paras hyökkääjä. Pukki teki lauantaina kolme maalia, kun Norwich voitti Newcastlen 3–1.

Annimari Korte voitti vaikeudet

15.8.2019 Annimari Korte on 31-vuotias aitajuoksija. Hän juoksi Suomen ennätyksen 100 metrin aitajuoksussa heinäkuussa.

Teemu Pukki teki heti maalin

15.8.2019 Jalkapalloilija Teemu Pukin joukkue nousi Valioliigaan.

Lyhyesti

Lewis Hamilton on jälleen F1-sarjan mestari

Suomalainen Valtteri Bottas (kuvassa) voitti formula ykkösten Yhdysvaltojen osakilpailun viime viikon- loppuna. Bottaksen tallikaveri Lewis Hamilton varmisti kisassa F1-sarjan mestaruuden. Hamilton ajoi Yhdysvalloissa toiseksi. Mestaruus on Hamiltonille jo uran kuudes. Hänen edellään on vain seitsemän mestaruutta voittanut Michael Schumacher. F1-sarjaa on jäljellä kaksi kilpailua. Brasilian GP eli osakilpailu ajetaan 17. marraskuussa. Kauden päätöskisa ajetaan 1. joulukuuta Abu Dhabissa.

Tampereelle valmistuu hieno monitoimiareena

Jääkiekon MM-kilpailut järjestetään vuonna 2022 Suomessa. Kisat pelataan Tampereella ja Helsingissä. Kisojen pääpaikka on Tampereella, ja kisojen loppuottelu pelataan Tampereella. Tampereelle valmistuu uusi hieno moni- toimihalli Tampereen areena eli Tampereen kansi vuonna 2021. Kuvassa on hallin havainnekuva. Halliin mahtuu 14 000 katsojaa jääkiekko-otteluihin ja 21 000 katsojaa konsertteihin.

Kuvat Lehtikuva

Tietoa sivustosta | Ota yhteyttä | Tilaa Selkosanomat | Facebook-logo Selkosanomat Facebookissa

Yhteystiedot:

Selkosanomat
Linnoitustie 2B
02600 ESPOO
Puhelin: (09) 34809 240
Sähköposti: selkokeskus@kvl.fi

Tekijät:

Päätoimittaja: Petri Kiuttu

Toimittajat: Kaisa Kaatra, Maria Österlund

Tekniikka: Kehitysvammaliitto / Papunet

Julkaisija: Selkokeskus / Kehitysvammaliitto

Muita sivustoja:

Papunetin selkokieliset sivut

Selkokeskuksen sivut

YLE:n selkouutiset

Vastuullista journalismia

© 2019 Selkosanomat