Venäjän presidentti Vladimir Putin osallistui etäkokoukseen pääministeri Mikhail Mishustinin kanssa 2. kesäkuuta.

Venäjällä järjestetään kansanäänestys

Venäläiset pääsevät äänestämään kesällä siitä, voiko Vladimir Putin jatkaa presidenttinä.

Presidentti Vladimir Putin ilmoitti kesäkuun alussa, että Venäjällä järjestetään kansanäänestys. Äänestyksessä päätetään uudesta perustuslaista.

Jos kansalaiset hyväksyvät äänestyksessä perustuslain muutoksen, Vladimir Putin voi jatkaa presidenttinä vuoteen 2036 saakka.

Putin on nyt toista kautta presidenttinä. Venäjän nykyisen perustuslain mukaan hän ei enää voi asettua ehdolle.

Vladimir Putin täyttää syksyllä 68 vuotta. Hänestä tuli Venäjän presidentti ensimmäisen kerran vuonna 2000.

Kansanäänestys järjestetään 1. heinäkuuta.

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.