Mies äänesti ennakkoon Yhdysvaltojen presidentinvaaleissa. Kuva on otettu 1. lokakuuta Alexandriassa, Virginian osavaltiossa.

Vaalitataistelu kovenee Yhdysvalloissa

Yhdysvalloissa on presidentinvaalit vajaan neljän viikon päästä.

Taistelu Donald Trumpin ja Joe Bidenin välillä kiihtyy. Yhdysvallat valitsee uuden presidentin 3. marraskuuta. Presidentti valitaan neljäksi vuodeksi.

Demokraattien ehdokas Joe Biden on tällä hetkellä suositumpi kuin republikaanien ehdokas Donald Trump. Yhdysvalloissa tehdään kyselyitä, jotka selvittävät, ketä ihmiset aikovat äänestää.

Yhdysvalloissa on mahdollista äänestää ennakkoon ennen varsinaista vaalipäivää. Ennakkoon voi äänestää kirjeellä tai äänestyspaikoilla.Tänä vuonna ehkä jopa puolet amerikkalaisista äänestää ennakkoon koronaepidemian takia.

Lähteet CNBC, BBC

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste