Kuvassa on siirtolaisia satamassa Lampedusan saarella. He astuvat laivaan, joka vie heidät Sisiliaan Italiaan.

Kuvassa on siirtolaisia satamassa Lampedusan saarella. He astuvat laivaan, joka vie heidät Sisiliaan Italiaan.

Monet siirtolaiset pyrkivät Italiaan

Tänä keväänä Italiaan on tullut enemmän siirtolaisia kuin viime vuonna. Sadat siirtolaiset ovat hukkuneet Välimereen, kun he ovat pyrkineet Libyasta Italiaan.

Afrikasta on tullut tänä vuonna Eurooppaan 24 000 siirtolaista. Määrä on suunnilleen sama kuin viime vuonna. Mutta tänä vuonna Italiaan on pyrkinyt paljon enemmän ihmisiä kuin viime vuonna.

Koronapandemia vähensi siirtolaisten määrää viime vuonna. Tänä vuonna avustusjärjestöt arvioivat, että koronapandemia lisää siirtolaisten määrää. Koronatauti on lisännyt taloudellisia ongelmia monissa Afrikan maissa. Se lisää ihmisten halua lähteä Eurooppaan.

Lampedusan saari sijaitsee Välimeressä Italian ja Libyan puolivälissä. Lampedusa kuuluu Italialle. Siksi monet siirtolaiset menevät ensin sinne. Sieltä he pyrkivät muualle Italiaan ja muihin Euroopan maihin.

Viime viikkoina Lampedusalle on tullut tuhansia uusia siirtolaisia Libyasta ja muista Afrikan maista. Matka on vaarallinen. Sadat siirtolaiset ovat hukkuneet tänä vuonna. Heitä on kuljetettu veneillä, jotka ovat huonossa kunnossa.

Lähde: Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Monet siirtolaiset pyrkivät Italiaan”

  1. mikael

    Minusta on hauskaa lukea uutisia

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste