Koronavirukseen sairastunut potilas sai lisähappea Intian Ghaziabadissa lähellä Delhiä 2.5. Intian koronatilanne on maailman vakavin. Intian sairaaloissa on pulaa hoitopaikoista. Sairaanhoitajia ja lääkäreitä ei ole riittävästi. Yli 220 000 ihmistä on kullut koronan Intiassa. Intiassa on 1,4 miljardia asukasta.

Maailman koronatilanne pahenee

Koronatartuntojen ja -kuolemien määrä maailmalla kasvaa.

Maailman terveysjärjestö eli WHO kertoo, että koko maailman koronatilanne on huono. Koronatilanne on erityisen huono Intiassa, Brasiliassa, Agentiinassa, Iranissa ja Turkissa.

Intiassa löydettiin viime viikolla 400 000 uutta tartuntaa päivän aikana. Yli 3 500 intialaista kuoli koronaan päivässä. Intia yrittää nyt rokottaa ihmisiä nopeasti.

Yli kolme miljoonaa ihmistä on kuollut koronaviruksen takia. Tartuntoja on 150 miljoonaa.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Maailman koronatilanne pahenee”

  1. AI

    Minusta otsikon verbi heiketä ja tilanne heikkenee on muuta kuin selkeä. Jotenkin siitä voi tulla kuva, että viruskanta vähenee ja korona vähenee. Itse käyttäisin verbiä paheta koronatilanne pahenee
    Tai: Koronatilanne muuttuu huonommaksi

    Kiitos huomiosta. Tämä on muutettu.