Intian pääministeri Narendra Modi kehotti, että intialaiset metelöivät sunnuntaina viiden minuutin ajan. Metelin tarkoitus oli kiittää lääkäreitä ja sairaanhoitajia. Kuvassa metelöivät Allahabadin kaupungin asukkaat.

Intian pääministeri Narendra Modi kehotti, että intialaiset metelöivät sunnuntaina viiden minuutin ajan. Metelin tarkoitus oli kiittää lääkäreitä ja sairaanhoitajia. Kuvassa metelöivät Allahabadin kaupungin asukkaat.

Koronavirus hiljensi myös Intian

Koronavirus on levinnyt myös Intiaan. Intian hallitus on määrännyt intialaisille monia rajoituksia, samalla tavalla kuin Suomessa on tehty. Intiassa rajoitukset koskevat satoja miljoonia ihmisiä.

Intian hallitus on määrännyt monissa kaupungeissa, että ulkona liikkuminen on kielletty. Esimerkiksi Intian pääkaupungissa Delhissä on nyt hiljaista. Delhin rajat ja kaupat on suljettu.

Delhissä asuu 20 miljoonaa ihmistä. Asukkaita on yhtä paljon kuin Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa yhteensä.

Intiassa pitkän matkat junat eivät kulje. Lentokoneet eivät lennä. Turistikohteet on suljettu. Rajoitukset ovat voimassa ainakin viikon ajan.

Rajoitusten tarkoitus on kaikissa maissa sama: koronaviruksen leviämistä hidastetaan.

Lähde: STT

Mitä mieltä olit jutusta?


7 kommenttia uutiseen “Koronavirus hiljensi myös Intian”

  1. joo

    juu

  2. mabruuka

    Tossa oli paljon uusia juttuja minulle en tienyt että Intiassa on jo korona ja kun luin tossa oli samanlaisia asioitta kun suomessa eli vähän saman tapaisia mutta se on paha kun Intiassa on tossi paljon ihmisiä.

  3. Fatema

    Koronavirus on koko maaelma levinnyt ja möys Intiaan pääkäpungi nimi on Deelhi . 20 miljoona eihmiset asua suomi ruotsi Nuoria yhdessä 20 miljoona ihmistä.

  4. Tare

    vähän ouro juttu mutta ihan hyvä juttu

  5. Stefan Samalov

    Sain tästä coronavirus jutusta paljon uutta tietoa.
    En tiennyt ennen että intialaiset meloivat sen 5minuuttia

  6. Mubarak

    Todella hyvät päätökset ve ovat samoja kuin suomessa

  7. Chris

    Tää oli kiva