Brysselin Zaventemin lentoasema on Euroopan vilkkaimpia. Kenttää käyttävät paljon myös korkean tason päättäjät ja poliitikot.

Brysselin lentokenttä avattiin jälleen

Brysselin lentokenttä Belgiassa on jälleen avattu. Lentokenttä on ollut suljettuna melkein kaksi viikkoa.

Viranomaiset sulkivat kentän, kun sinne tehtiin terrori-isku 22. maaliskuuta. Vähän lentokentän iskujen jälkeen räjähti myös metroasemalla Brysselissä. Iskuissa kuoli 32 ihmistä.

Lentokentän turvallisuutta on parannettu. Matkustajat ja heidän matkatavaransa tarkistetaan jo ennen kuin he pääsevät lentokentälle sisään. Sen jälkeen matkustajat menevät vielä normaaliin turvatarkastukseen.

Lentokentän toiminta käynnistyy vähitellen. Finnair alkaa lentää Brysseliin jälleen tänään keskiviikkona.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste