Brittimies juhli brexitiä 31. tammikuuta Lontoossa. Hän ajoi autollaan, johon oli kiinnitetty suuri Britannian lippu.

Britannia ei ole enää EU:n jäsenvaltio

Britannia ei ole enää Euroopan unionin jäsenvaltio.Brexit eli Britannian EU-ero tuli voimaan kuun alussa.

Nyt on käynnissä siirtymäkausi, joka kestää koko vuoden. Siirtymäkauden aikana suuria muutoksia ei tapahdu.

Britannia noudattaa EU:n sääntöjä, ja kauppa jatkuu. EU:n ja Britannian väliset uudet neuvottelut alkavat pian. Neuvottelut voivat olla vaikeat. EU:n ja Britannian täytyy sopia uusista kauppasuhteista.

EU:n pääneuvottelija Michel Barnier sanoo, että EU ei voi tarjota Britannialle yhtä hyviä ehtoja kuin muille EU:n jäsenvaltioille. Britannia haluaa vapaakauppasopimuksen.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste