Britannia ei ole enää EU:n jäsenvaltio

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.02.2020

Britannia ei ole enää Euroopan unionin jäsenvaltio.Brexit eli Britannian EU-ero tuli voimaan kuun alussa.

Nyt on käynnissä siirtymäkausi, joka kestää koko vuoden. Siirtymäkauden aikana suuria muutoksia ei tapahdu.

Britannia noudattaa EU:n sääntöjä, ja kauppa jatkuu. EU:n ja Britannian väliset uudet neuvottelut alkavat pian. Neuvottelut voivat olla vaikeat. EU:n ja Britannian täytyy sopia uusista kauppasuhteista.

EU:n pääneuvottelija Michel Barnier sanoo, että EU ei voi tarjota Britannialle yhtä hyviä ehtoja kuin muille EU:n jäsenvaltioille. Britannia haluaa vapaakauppasopimuksen.

2 kommenttia artikkeliin ”Britannia ei ole enää EU:n jäsenvaltio”

  1. On hyvä tietää, mitä Euroopan unionissa tapahtuu, ja Euroopan unionin ja Ison-Britannian on tärkeää sopia uudesta liikesuhteesta

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)