Selkosanomat

Siirry suoraan sisältöön
  • Etusivu
  • Kotimaa
  • Ulkomaat
  • Urheilu
  • Viihde
  • Teema
  • Uutisarkisto
  •  Uutisia kuvilla
Olet tässä: Etusivu » Tehtävät

Tehtävä: valitse oikea joulusana kuvan perusteella.

8.12.2016
Lue suomalaisesta joulusta. Tunnetko joulusanoja?

Tehtävä: valitse jouluun liittyvät sanat.

8.12.2016
Lue juttu joulusta. Mitkä sanat liittyvät jouluun?

Tehtävä: valitse oikea vaihtoehto.

8.12.2016
Lue juttu Porvoosta ja tee siihen liittyvä tehtävä.

Tehtävä: valitse oikea vaihtoehto.

8.12.2016
Lue Nasima Razmyarin haastattelu ja tee siihen liittyvä tehtävä.

Tehtävä: muodosta yhdyssanoja.

8.12.2016
Lue juttu Porvoosta. Muodosta yhdyssanoja, jotka liittyvät Porvooseen.

Tehtävä: laita aakkosjärjestykseen.

26.10.2016
Laita urheilijoiden nimet aakkosjärjestykseen. Urheilu-uutisia voit lukea urheilusivuiltamme.

Tehtävä: muodosta yhdyssanoja.

26.10.2016
Lue juttu Aspergerin oireyhtymästä. Muodosta yhdyssanoja.

Tehtävä: valitse 5 sanaa, jotka liittyvät jalkapalloon.

26.10.2016
Lue uutinen jalkapallosta. Valitse 5 sanaa, jotka liittyvät jalkapalloon.

Tehtävä: valitse oikea vaihtoehto.

26.10.2016
Lue juttu vanhuksista. Valitse oikea vaihtoehto.

Tehtävä: yhdistä sana ja selitys.

11.5.2016
Lue työelämään liittyvät sanat. Testaa sitten, muistatko sanojen merkitykset.

Tehtävät

Tällä sivulla on uusimman Selkosanomat-lehden uutisiin liittyviä tehtäviä.

Vanhempiin numeroihin liittyviä tehtäviä voit hakea yläreunan hakutoiminolla.

Tietoa sivustosta | Ota yhteyttä | Tilaa Selkosanomat |  Selkosanomat Facebookissa

Yhteystiedot:

Selkosanomat
Linnoitustie 2B
02600 ESPOO
Puhelin: (09) 34809 240
Sähköposti: selkokeskus@kvl.fi

Toimitus:

Päätoimittaja: Petri Kiuttu

Toimittajat: Heidi Ahlström, Markku Juusola, Kaisa Kaatra, Betty Marschan, Maria Österlund

Tekniikka: Kehitysvammaliitto / Papunet

Julkaisija: Selkokeskus / Kehitysvammaliitto

Muita sivustoja:

Selko.fi -sivut

Selkokeskuksen sivut

YLE:n selkouutiset

Vastuullista journalismia

Saavutettavuusseloste

© 2021 Selkosanomat