Rosoinen pinta tinassa tarkoittaa rahaa.

Rosoinen pinta tinassa tarkoittaa rahaa.

Tina ennustaa tulevaa

Kun vuosi vaihtuu, haluamme tietää, mitä meille tapahtuu seuraavana vuonna. Vanhan perinteen mukaisesti valamme tinoja.

Sulatamme hevosenkengän muotoisen metallin ja heitämme sen ämpäriin, jossa on kylmää vettä. Sula metalli jähmettyy vedessä outoihin muotoihin.

Sopivassa valossa metallimöykyn varjo heijastuu seinään. Etsimme varjoista ennusteita seuraavalle vuodelle.

Laivan kuva tarkoittaa matkaa. Rosoinen pinta tarkoittaa rahaa. Sydän ja tähti tarkoittavat onnea ja menestystä. Jos möykky menee palasiksi, on tulossa huonoa onnea. Rengas muistuttaa sormusta ja ennustaa siten häitä.

Uudenvuodentinat eivät ole tinaa, vaan suurin osa metallista on lyijyä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste