Mäntyjä Torronsuon kansallispuistossa.

Mäntyjä Torronsuon kansallispuistossa.

Onko sinulla oma suosikkipuu?

Kampanjassa voit kuvata itsesi ja lempipuusi.

Sinulla on ehkä suosikkipuu, josta pidät erityisen paljon. Nyt voit kertoa siitä. Minä ja mun puu on osa Mennään metsään -kampanjaa. Kampanjan tarkoituksena on saada suomalaiset jokamiehenoikeudet Unescon kulttuuriperinnön listalle.

Minä ja mun puu -kampanjan tavoitteena on, että mahdollisimman moni suomalainen kertoo, miksi luonto, metsä ja erityisesti puut ovat niin tärkeitä.

Jos haluat osallistua kampanjaan, toimi näin: Kuvaa itsesi ja suosikkipuusi. Kerro kuvatekstissä, miksi juuri tämä puu on niin erityinen sinulle. Lähetä sen jälkeen kuva joko Instagramiin tai Facebookiin. Instagramissa tulee käyttää hästägiä #minäjamunpuu ja #yleluonto. Facebookissa kuva julkaistaan Yle Luonnon seinälle.

Voit valita minkä tahansa sinulle läheisen puun. Puun ei tarvitse kasvaa omassa metsässä. Kuvia ja tarinoita nähdään ja kuullaan sekä radiossa, verkossa että tv:ssä.

Kampanjaan lähetyt kuvat kootaan näyttelyksi. Näyttely pidetään Metsämuseo Lustossa.

Kampanja huipentuu Mennään metsään -viikkoon 1.–7.10.2018. Ylen kanavilla on silloin erityisen paljon metsäaiheista ohjelmaa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste