Nakit ovat suolaisia, ja perunasalaatti täyttää vatsan.

Nakit ovat suolaisia, ja perunasalaatti täyttää vatsan.

Helppoa juhlaruokaa

Uutenavuotena suomalaisilla on vähän perinteitä, jotka liittyvät ruokaan.

Uutenavuotena suomalaiset juhlivat enemmän ravintoloissa, ystävien kanssa ja ulkona – vaikka on kova pakkanen ja täysin pimeää.

Juhlimisen aikana ja sen jälkeen tulee aina nälkä. Silloin suomalaiset syövät perunasalaattia ja nakkeja. Nakit ovat suolaisia, ja perunasalaatti täyttää vatsan. Ei kuulosta kovin herkulliselta. Ne ovat kuitenkin helppoja välipaloja, ja juhlat voivat jatkua.

Nakeista ja perunasalaatista tuli uudenvuoden juhlaruokia vasta 1960-luvulla. Sitä ennen varsinkin nakit olivat ylellisiä ja kalliita.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste