Kuvassa on vanhuksia ruokapöydässä Vantaalla.

Kuvassa on vanhuksia ruokapöydässä Vantaalla.

Vanhusten hoidosta keskustellaan

Päätöksentekijät, virkamiehet ja tavalliset suomalaiset keskustelevat nyt vanhusten hoidosta. Monien mielestä hoidon pitäisi olla parempaa kuin se nyt on.

Hoidon järjestämisestä ja hoidossa noudatettavista säännöistä on monia mielipiteitä. Monet eivät pidä siitä, että hoidosta huolehtivat yksityiset yritykset, jotka haluavat ansaita rahaa. Toiset sanovat, että yksityiset yritykset voivat huolehtia hoidosta, mutta siinä tarvitaan selkeitä sääntöjä. Jonkun täytyy valvoa sääntöjen noudattamista.

Poliisi tutkii 30 tapausta, joissa epäillään, että vanhuksia on hoidettu huonosti. Poliisin mukaan ilmoitusten määrä huonosta hoidosta ei kuitenkaan ole kasvanut tänä vuonna. Joissakin tapauksissa vanhukset ovat saaneet liikaa lääkkeitä tai liian vähän ruokaa. On myös vakavia tapauksia, joissa hoivakotia epäillään laiminlyönneistä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste