Yksi yleinen uudenvuodenlupaus liittyy liikuntaan. Monet haluavat elää terveellisemmin ja liikkua enemmän.

Uudenvuodenlupauksia

Monet tekevät lupauksia, kun uusi vuosi alkaa. Näitä lupauksia kutsutaan uudenvuodenlupauksiksi.

Jotkut lupaavat esimerkiksi lopettaa tupakan polton tai aloittaa kuntoilun. Uudenvuodenlupaus on päätös siitä, että ihminen muuttaa jotakin elämässään.

Ihmiset tekivät uudenvuodenlupauksia jo monta tuhatta vuotta sitten. Babylonialaiset olivat kansa, joka asui Lähi-idässä 4 000 vuotta sitten. Myös babylonialaiset tekivät uudenvuodenlupauksia. He lupasivat maksaa velkansa ja palauttaa tavarat, joita he olivat lainanneet.

Nykyään uudenvuodenlupaukset eivät ole vakavia päätöksiä. Melko harvat ihmiset pitävät lupauksensa. Tutkimukset osoittavat, että vain yksi ihminen kymmenestä pitää uudenvuodenlupauksensa. Mutta miksi? Siksi, että ihmiset tekevät liian vaikeita lupauksia. Paras lupaus kuitenkin on, että tekee parhaansa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste