Tjäreborgin kyltti matkatoimiston konttorissa Helsingissä.

Tjäreborg sai uuden omistajan

Matkatoimisto Tjäreborgin brittiläinen omistaja Thomas Cook meni konkurssiin syyskuussa. Tämä aiheutti vaikeuksia myös suomalaisille matkailijoille.

Viime viikolla Tjäreborg sai kuitenkin uuden omistajan. Norjalainen hotellimiljonääri Petter Stordalen osti Thomas Cookin Pohjoismaiden toiminnot. Pohjoismaiden Thomas Cookin ostajiin kuuluvat Stordalenin lisäksi ruotsalainen sijoitusyhtiö Altor ja brittiläinen sijoitusyhtiö TDR Capital. Pohjoismaiset yhtiöt kuuluvat samaan Ving-ryhmään.

– Ving teki kaiken oikein, Thomas Cook taas kaiken väärin. Pidämme huolen siitä, että ihmiset voivat luottaa Ving-yhtiöön, Petter Stordalen vakuuttaa.

Tjäreborgin Suomen-yksikön vetäjä Jessica Virtanen on iloinen uudesta pohjoismaisesta matkayhtiöstä.

– Nyt voimme kehittää Tjäreborgia niin, että se vastaa omien asiakkaittemme mieltymyksiä.

Lähde HBL

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste