Pieni purjevene ja suuri moottorivene törmäsivät Airistolla Varsinais-Suomessa. Turmassa kuoli kaksi ihmistä. Onnettomuus tapahtui 2. elokuuta. Nyt keskustellaan vesiliikenteen turvallisuudesta.

Tarvitaanko veneajokortti?

Pieni purjevene ja iso moottorivene törmäsivät elokuun alussa. Kaksi miestä kuoli onnettomuudessa, joka tapahtui Airiston selällä Turunmaalla.

Kuolleet miehet olivat veljeksiä. He olivat purjeveneessä. Purjevene liikkui moottorilla, kun onnettomuus tapahtui. Sen purje ei ollut ylhäällä.

Onnettomuustutkintakeskus tutkii onnettomuutta. Todennäköisesti iso moottorivene ajoi päin purjevenettä takaa päin.

Nyt puhutaan taas siitä, pitäisikö veneilijöillä olla veneajokortti. Suomen lain mukaan kuka tahansa saa ajaa huviveneellä ilman minkäänlaista koetta.

Oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonin mielestä veneajokortti ei ole hyvä idea. Hänen mielestään voitaisiin selvittää, pitäisikö järjestää kursseja veneilijöille, jotka ajavat isoilla ja nopeilla veneillä.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste