Silakka on kotimainen kala. Silakka on terveellistä. Se on myös ympäristöystävällistä ruokaa.

Syö kotimaista kalaa!

Ilmastonmuutos on ollut viime vuosina jatkuvasti esillä. Olemme tienneet jo aiemmin, että liikenteen päästöt ja maapallon lämpeneminen ovat haitallisia ympäristölle ja ilmastolle.

Nyt tiedämme myös sen, että se mitä syömme vaikuttaa ilmastoon. Tutkijoiden mukaan ruuantuotannolla on vaikutusta ilmastoon.

Joidenkin mielestä meidän pitäisi syödä vähemmän lihaa ja juoda vähemmän maitoa. Toisten mielestä olisi parasta, jos meistä kaikista tulisi kasvissyöjiä.

Ongelma on se, että ihminen tarvitsee ravintoaineita, joita saadaan lihasta, kalasta, kananmunasta ja maidosta. On hankalampaa saada kaikki ravinteet kasvisruuasta.

Kotimainen kala on hyvä valinta, jos haluaa ajatella ympäristöä. Silakka, hauki ja ahven ovat kotimaisia kaloja. Ne ovat myös terveellisiä ja ilmastoystävällisiä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste