Myös Suomessa sää on muuttunut. Erityisesti Suomen talvi on lämpimämpi kuin ennen.
Tulevaisuudessa syksy on ehkä pisin vuodenaika Suomessa. Syksy voi kestää puoli vuotta. Ehkä myös kesästä tulee pidempi kuin ennen, mutta talvesta tulee lyhyempi.
Tutkijat kertovat suurista muutoksista, jotka johtuvat ilmaston lämpenemisestä. Tätä kutsutaan ilmastonmuutokseksi.
Ilmasto on sää, joka on tavallinen jollekin tietylle alueelle. Suomen ilmasto on melko kostea, koska Suomessa sataa vettä tai lunta ympäri vuoden.
Ajattele, jos syksy vain jatkuisi ja jatkuisi. Sataisiko Suomessa silloin enää lunta? Kyllä sataisi. Ainakin Pohjois-Suomessa.
Kolmasosa suomalaisista asuu Etelä-Suomessa. Heille syksystä voi tulla pisin vuodenaika.
Hyvää sain minä uutta tietoa olen en paljon ymmärrä tämä ihaan oko