Suomalaisia turisteja Kanarian saariin kuuluvalla Teneriffalla. Kuva on otettu Santa Cruzin lentokentällä syksyllä 2017.

Suomalaiset eivät luota kotimaan säähän

Toukokuun sää oli tänä vuonna epätavallisen kuuma ja kaunis. Toukokuussa oli monta päivää, jolloin sää oli todella kesäinen.

Suomalaiset eivät kuitenkaan luota siihen, että kesällä on kesäinen sää. Monet ovat jo varanneet matkan Välimerelle.

Sekä Ruotsissa että Tanskassa kaunis kevät on vähentänyt intoa matkustaa aurinkolomalle. Molemmissa maissa kesän ulkomaanmatkojen kysyntä on ollut heikompaa kuin tavallisesti. Nyt matkoja myydään alennuksella.

Suomessa monet valmismatkat on jo loppuunmyyty. Syynä saattaa olla viime kesän kylmä ja sateinen sää. Suomalaiset varaavat matkansa tyypillisesti hyvissä ajoin. Ehkäpä monet varasivat kesän lomamatkansa jo viime talvena.

Suomalaisten suosikkikohteita ovat Kreikan saaristossa sijaitsevat Rodos ja Kreeta. Myös Turkin rannikko ja Espanjalle kuuluvat Mallorcan ja Menorcan saaret ovat suosittuja lomakohteita.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste