Opettajat saavat joululahjaksi perinteisesti paljon hyasintteja.

Saako opettajalle antaa lahjoja?

Pian on joulu. Monet pohtivat, mitä he antavat joululahjaksi. Monilla perheillä on tapana antaa lasten opettajalle jokin joululahja.

Lahja voi olla esimerkiksi kukka, kynttilä tai lahjakortti. Oppilaat ovat ehkä keränneet lahjakortin rahasumman yhteisesti.

Suomen toiseksi suurin kaupunki Espoo kieltää kalliit lahjat opettajille. Kaupunki on lähettänyt espoolaisille vanhemmille Wilma-järjestelmän kautta tiedotteen. Viestissä kerrotaan, että opettajille ei saa antaa kalliita lahjoja. Kalliit lahjat ovat esimerkiksi rahaa ja lahjakortteja.

Espoon sivistyspalveluiden johtaja Barbro Högström sanoo, että vanhemmat voivat osoittaa kiitollisuutensa opettajalle muutenkin kuin lahjoja antamalla.

Ylen äänestyksessä melkein puolet vastaajista on sitä mieltä, että paras lahja opettajalle on lahjakortti. Toiseksi paras lahja on kukka.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste