Tyttö käyttää älypuhelinta luokkahuoneessa.

Tyttö käyttää älypuhelinta luokkahuoneessa.

Saako koulussa käyttää kännykkää?

Kouluissa käydään keskustelua, saavatko koululaiset käyttää kännykkää koulupäivän aikana.

Opettaja voi kieltää oppilasta käyttämästä käännykkää oppitunnilla, jos se häiritsee opetusta. Opettaja ei kuitenkaan voi määrätä, että oppilas ei saa tuoda kännykkää kouluun.

Monet oppilaat käyttävät kännykkää välitunnilla. Se tarkoittaa sitä, että he eivät liiku tai keskustele muiden oppilaiden kanssa. Opettajat ja vanhemmat ovat huolissaan siitä.

Nyt monissa kouluissa opettajat ja vanhemmat ovat yhdessä sopineet, että välitunnilla ei käytetä kännykkää. Varsinkin alakoulujen oppilailta on viime aikoina kielletty kännykän käyttö välitunnilla.

Monet oppilaat ovat vihaisia siitä, että koulu puuttuu heidän kännykän käyttöönsä.

Ehkä oppilaat kannattaisi ottaa mukaan keskustelemaan kännykkäsäännöistä. Yhteinen sopimus pitää aina paremmin.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste