Nuuskaaminen on lisääntynyt 20 viime vuoden aikana.
Nuuskan käytön yleisyys on outoa erityisesti siksi, että nuuskan ostaminen ja myyminen on kielletty Suomessa. Nuuskan laillinen myynti loppui jo vuonna 1995, kun Suomi liittyi EU:hun.
Nuuskan käyttäminen on virallisesti laillista EU:n alueella ainoastaan Ruotsissa. Ruotsi vaati nuuskan myynnille poikkeusluvan sillä perusteella, että se kuuluu ruotsalaiseen perinteeseen.
Suomalaiset saavat ostaa nuuskaa laillisesti Ruotsista. Nuuskan jälleenmyynti on kuitenkin laitonta. Nuuskaa salakuljetetaan Ruotsista ja myydään. Nuuskan jälleenmyynnistä saa sakkoja.
Osa kansanedustajista haluaa laillistaa nuuskan käytön Suomessa. Valtio saisi myynnistä verotuloja ja myynti olisi säänneltyä.
Ei pidä laillistaa, se lisäisi käyttöä ja nikotiiniriippuvuutta. Tyhmää ja sotkuista touhua muutenkin!
Ei pidä laillistaa !