Jäätynyttä luontoa Vanhankaupunginkoskella Helsingissä 16.1.

Pidätkö sinä talvesta?

Koko Suomessa on nyt kunnon talvi. Myös Etelä-Suomessa on pitkästä aikaa ollut kovia pakkasia. Tämä talvi on kylmin moneen vuoteen.

Toiset ihmiset rakastavat kunnon talvea. Voi rakentaa lumiukkoja ja hiihtää! Saa lapioida lunta oikein urakalla ja tehdä lumitöitä! Sisällä on mukava nauttia kupillinen kuumaa teetä ja katsella, kuinka pakkaslumi leijailee ulkona.

Jotkut taas eivät pidä lainkaan talvesta ja kylmästä. Talvella on pimeää ja masentavaa!

Talvinen sää aiheuttaa myös vaikeuksia. Liukkaalla kelillä kävely saattaa olla vaarallista. Pyörätuolia tai rollaattoria käyttävän ihmisen on raskasta liikkua, kun on lunta.

Muuttolinnut lähtevät syksyllä etelään ja palaavat keväällä, kun talvi on ohi. Myös jotkut ihmiset haluavat talvella aurinkoon ja lämpöön. Tänä talvena se ei kuitenkaan ole mahdollista, koska on maailmanlaajuinen koronapandemia.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste