Jäätynyttä luontoa Vanhankaupunginkoskella Helsingissä 16.1.

Pidätkö sinä talvesta?

Koko Suomessa on nyt kunnon talvi. Myös Etelä-Suomessa on pitkästä aikaa ollut kovia pakkasia. Tämä talvi on kylmin moneen vuoteen.

Toiset ihmiset rakastavat kunnon talvea. Voi rakentaa lumiukkoja ja hiihtää! Saa lapioida lunta oikein urakalla ja tehdä lumitöitä! Sisällä on mukava nauttia kupillinen kuumaa teetä ja katsella, kuinka pakkaslumi leijailee ulkona.

Jotkut taas eivät pidä lainkaan talvesta ja kylmästä. Talvella on pimeää ja masentavaa!

Talvinen sää aiheuttaa myös vaikeuksia. Liukkaalla kelillä kävely saattaa olla vaarallista. Pyörätuolia tai rollaattoria käyttävän ihmisen on raskasta liikkua, kun on lunta.

Muuttolinnut lähtevät syksyllä etelään ja palaavat keväällä, kun talvi on ohi. Myös jotkut ihmiset haluavat talvella aurinkoon ja lämpöön. Tänä talvena se ei kuitenkaan ole mahdollista, koska on maailmanlaajuinen koronapandemia.

Mitä mieltä olit jutusta?


4 kommenttia uutiseen “Pidätkö sinä talvesta?”

  1. Yousef

    Suomen talvi on niin kaunis ja on ihanaa tunnelma kun on pimeää, ja tykän sataa
    mutta ei Liian paljon.
    terveisin. Yousef

  2. takuma

    minä en tykkää talvi koska ei aurinko paista.
    minun kotimaa on ei sataa lunta.
    minä en voi kävellä lumin takia.
    minä tykkään kesällä.koska joka päivä on aurinko paista!

  3. Shawkat

    Minun mielestä kaikki ilmat on kivoja ja talvi on omalla tavalla kiva ja kaunis.

  4. Sofiya

    Minä pidän Suomen talvesta, koska se on kaunis, sataa paljon valkoinen lunta. 
    Minä menen talvella luistelemaan. 
    Mutta minä en tykkä, kun tosi kylmä..Kun lämpötila on alhaisempi 15.