Toiset ihmiset rakastavat kunnon talvea. Voi rakentaa lumiukkoja ja hiihtää! Saa lapioida lunta oikein urakalla ja tehdä lumitöitä! Sisällä on mukava nauttia kupillinen kuumaa teetä ja katsella, kuinka pakkaslumi leijailee ulkona.
Jotkut taas eivät pidä lainkaan talvesta ja kylmästä. Talvella on pimeää ja masentavaa!
Talvinen sää aiheuttaa myös vaikeuksia. Liukkaalla kelillä kävely saattaa olla vaarallista. Pyörätuolia tai rollaattoria käyttävän ihmisen on raskasta liikkua, kun on lunta.
Muuttolinnut lähtevät syksyllä etelään ja palaavat keväällä, kun talvi on ohi. Myös jotkut ihmiset haluavat talvella aurinkoon ja lämpöön. Tänä talvena se ei kuitenkaan ole mahdollista, koska on maailmanlaajuinen koronapandemia.