Meteorologien eli säätieteilijöiden mukaan oli poikkeuksellisen kuumaa. Äitienpäivänä 13. toukokuuta oli lämpimintä 60 vuoteen. Toukokuussa on ollut monta päivää, jolloin oli kuumempaa kuin koko viime kesänä.
Etelä-Suomen lämpötila nousi yli 25 asteeseen. Kuumaa oli kuitenkin koko maassa. Lämmin sää jakoi suomalaisten mielipiteet. Toiset ilahtuivat ja kaivoivat sandaalit, kesämekot ja sortsit esiin.
Toisten mielestä lämmin sää tuli Suomeen liian aikaisin. Kolmannen lämpimän päivän jälkeen moni valitti, että oli aivan liian kuuma.
Suomessa kannattaa nauttia, kun on kaunis ja lämmin sää. Toivottavasti myös heinäkuussa on edes muutama lämmin ja kaunis päivä. Silloin useimmat ovat kesälomalla.