Kun tutkijat puhuvat avaruuden koosta, päässä alkaa pyöriä.
Lisäksi avaruus kasvaa koko ajan. Jossakin avaruudessa on varmasti elämää. Ehkä suuria ja ihmeellisiä olentoja tai todella pieniä mikrobeja. Mikrobeja ovat esimerkiksi bakteerit, homeet ja jotkin levät. Mikrobit ovat eläviä olentoja, vaikka ne voi nähdä vain mikroskoopilla.
Tutkijat yrittävät löytää elämää muilta planeetoilta. Maan lähellä ovat planeetat Mars ja Venus. Monet tutkijat ovat etsineet merkkejä elämästä Marsilla, mutta he eivät ole löytäneet vielä mitään.
Viimeisin tutkijoiden löytö liittyy Venukseen. Venuksen ympärillä on pilviä, joissa on vähän fosfiini-kaasua. Fosfiini-kaasua on myös maapallon ilmakehässä. Fosfiini syntyy mikrobeista. Se tarkoittaa, että ehkä myös Venuksella voi olla pieniä mikrobeja eli elämää.