Kuvassa nuoret ovat maskit päässä kotona. He ovat vain kännykän avulla yhteydessä mummoonsa.

On hankala elää nuoruutta etänä

Korona-aika on kestänyt jo yli vuoden. Se näkyy nuortenkin hyvinvoinnissa. Nuorisotutkijoiden verkoston kysely eli nuorisobarometri kertoo, että nuorten tyytyväisyys omaan elämään on laskenut.

Korona-aika on kestänyt jo yli vuoden. Se näkyy nuortenkin hyvinvoinnissa. Nuorisotutkijoiden verkoston kysely eli nuorisobarometri kertoo, että nuorten tyytyväisyys omaan elämään on laskenut.

Pudotus ei ole valtava. Tyytyväisyys saa arvosanan 8. Ennen koronaa se oli 8,5.

Nuoria ahdistaa eniten etäopetus ja se, että muita nuoria tapaa niin harvoin. Tyttöjen tyytyväisyys on pudonnut enemmän kuin poikien tyytyväisyys. Eniten on pudonnut maahanmuuttajataustaisten nuorten miesten tyytyväisyys.

Kyselyn tuloksista voi päätellä, että tulossa on isoja juhlia, kun koronasta on päästy eroon. Nuoret ovat sen ansainneet, koska yksi vuosi nuoruudesta jää koronan takia väliin.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste