Jos et ole vielä vaihtanut auton kesärenkaita talvirenkaisiin, se kannattaa tehdä mahdollisimman pian. Renkaat voi vaihtaa itse tai ajaa auton paikkaan, jossa renkaat vaihdetaan. Useissa paikoissa renkaat vaihdetaan jopa sillä aikaa, kun asiakas odottaa.

On aika vaihtaa talvirenkaat

Syksy on ollut pitkä ja lämmin. Talvi on kuitenkin tulossa. Pian kylmenee. Silloin on aika vaihtaa talvirenkaat autoon.

Jos ilma on yöllä pakkasen puolella, on maantiellä erityisen vaarallista. Silloin tien pinnassa saattaa olla niin sanottua mustaa jäätä. Musta jää on jääpeite, jota on vaikea nähdä.

Talvirenkaat kannattaa vaihtaa autoon nyt. Suomen lain mukaan talvirenkaat täytyy vaihtaa autoon 1. joulukuuta mennessä. Talvirenkaita on käytettävä helmikuun loppuun saakka.

Renkaat voi vaihtaa ennen joulukuuta, mikäli talvi tulee aikaisin ja on lunta.

Nastarenkaita saa käyttää, jos sää ja keli niin vaativat. Nastarengas on auton talvirengas, johon on upotettu nastoja liukuesteiksi.

Mikäli et osaa tai halua vaihtaa talvirenkaita itse, voi auton viedä huoltoon. Talvirenkaat vaihdetaan monilla huoltamoilla. Kun lumet tulevat maahan ja talvi saapuu, on myös huoltamoiden renkaiden vaihdossa kaikkein kiireisintä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste